Εργαστήριο Λογικο-Συναισθηματικής Αγωγής «Το Βαλιτσάκι των Συναισθημάτων»

04

   Μια φορά και έναν καιρό ήταν η Επιθυμία. Είχε φωλιάσει στη καρδιά ενός παιδιού και ονειρευόταν να ταξιδέψει για να γνωρίσει τις Χώρες των Συναισθημάτων. Είχε ακούσει τόσες ιστορίες για τα μαγευτικά μονοπάτια της Ζωής και τις ανοιχτές θάλασσες της Σκέψης. Μια μέρα αποφασίζει να ξεκινήσει το ταξίδι. Τι θα έπαιρνε όμως μαζί, το βαλιτσάκι της δε χωρούσε και πολλά.

   -Θα πάρω μαζί τη φορεσιά της Χαράς, θα τη φορώ όταν γνωρίζω κάτι όμορφο. Μήπως να πάρω και τη φορεσιά του Φόβου για όταν γνωρίζω κάτι καινούριο; Άραγε τη φορεσιά του Θυμού θα βάλω, αν βρεθεί μια Λύπη εκεί στο διάβα; Την Αγάπη άραγε θα συναντήσω ή πρέπει πρώτα να περάσω το μονοπάτι της μοναξιάς…….   

Τι συμβαίνει μέσα μου όταν βιώνω ένα συναίσθημα;

Ποιες ανάγκες μου κρύβονται πίσω από όσα νιώθω;

Που με εξυπηρετεί το κάθε συναίσθημα;

Είναι καλά ή κακά τα συναισθήματα;

Μπορώ να τα βιώνω όλα τα συναισθήματα; Επιτρέπονται; Όλα τα συναισθήματα επιτρέπονται;

    Συναισθήματα έχουμε όλοι και όλοι επηρεαζόμαστε από αυτά. Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία μεγάλη γκάμα συναισθημάτων, είτε πρόκειτε για τα δικά μας συναισθήματα, είτε για των άλλων. Ως γονείς ονειρευόμαστε καθημερινά να εφοδιάσουμε τα παιδιά μας με τα κατάλληλα “εργαλεία”, που θα τα βοηθήσουν να γίνουν ευτυχισμένα & επιτυχημένα στην ενήλικη ζωή τους.

   Η καλλιέργεια λογικο-συναισθηματικής νοημοσύνης και κοινωνικής αγωγής στα παιδιά αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην ικανότητά τους να διαχειρίζονται τις παρορμήσεις και τα συναισθήματά τους, να διαμορφώνουν σχέσεις και φιλίες, να δομήσουν μία ισορροπημένη εικόνα για τον εαυτό τους, να διαχειρίζονται επικοδομητικά προβλήματα και διαφωνίες,να επικοινωνούν και να συνεργάζονται σωστά με τους άλλους, να βιώνουν μία ήρεμη και ευχάριστη καθημερινότητα στο σπίτι και στο σχολείο.

   Στόχος του εργαστηρίου Το βαλιτσάκι των συναισθημάτων
είναι μέσα από παιχνίδια με εικόνες & παιχνίδια ρόλων, ομαδικές συζητήσεις και βιωματικές ασκήσεις και με εργαλείο τη συγγραφή και δραματοποίηση παραμυθιού να ενδυναμώσει την ικανότητα αντίληψης του εαυτού και διαχείρισης των συναισθημάτων.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

  • Μιλώ για τον εαυτό μου

    (δεξιότητες επικοινωνίας και έκφρασης)

  • Εγώ και τα συναισθήματά μου.

    (αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων)

  • Η σχέση μου με τον εαυτό μου.

    (αυτοαντίληψη & αυτοεκτίμηση)

  • Κρίσιμες καταστάσεις

    (αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων)

  • Η σχέση μου με τους άλλους

    (διαχείριση διαμάχης/ σύγκρουσης, συνεργασία με την ομάδα)

  • Οι γνωστικές μου ικανότητες

    (σκέψη, συγκέντρωση, αξιολόγηση και επίλυση προβλημάτων)

  • Όλοι είμαστε μοναδικοί & διαφορετικοί

    (κατανοήση της διαφορετικότητας & αποδοχή των άλλων)

  • Εγώ και ο κόσμος

    (κατανόηση του πολιτισμού & κοινωνική αγωγή)

Πληροφορίες:

Σε ποιον απευθύνεται: μαθητές δημοτικού

Πρόγραμμα εργαστηρίων:

                            Τμήματα πρωινά/απογευματινά για παιδιά ηλικίας 6-8 ετών

                                              Τμήμα 1:  2 Σάββατα/μήνα                        

                                                               Ώρα: 12.00 – 13.30

                                              Τμήμα 2:  Κάθε Τετάρτη

                                                              Ώρα 18.00-19.00

                             Τμήματα απογευματινά για παιδιά ηλικίας 9-11 ετών

                                               Τμήμα 1:  2 Σάββατα/μήνα  

                                                                Ώρα: 18.00 – 19.30

                                                     

                 lifeboat child